Over de cursus Halsopening ontwerpen

Verschillende vormen van de halslijn maken jouw outfit bijzonder. Eén van de belangrijkste ankerpunten in de mode is de halslijn, samen met de taillelijn en de onderkant van het kledingstuk. Door het aan te passen en naar je smaak te maken creëer je een eigen stijl.

Tijdens de cursus:

Als eerst bepaal je welke halslijn het beste bij jou past, want er bestaan verschillende halsuitsnijdingstijlen, zoals een boothals, V-hals, U-hals, carmenhals, halternek dan weet je zeker  welke halslijn het beste bij jou past.

Leer hoe je verschillende halsopeningen kan ontwerpen en tekenen

Na het volgen van de cursus weet je:

Hoe je een standaard halsopening verandert naar een andere vorm:

• Boothals
  • Asymmetrische hals
  • Vierkante hals
  • Hartvormige hals
  • V-hals en u-hals
  • Ronde hals en hals met split

Je leert ook op 3 verschillende manieren de halsopening af te werken en beleg voor aangepaste hals zelf te tekenen en te maken.

Start direct met cursus “Halsopening ontwerpen”

Klaar om van je hobby een echt succes te maken? Schrijf je dan vandaag nog in en doe mee met de online cursus. Deze cursus is een Online Zelfstudie. Volg alle lessen wanneer jou dat het beste uitkomt.

• Direct toegang tot de hele cursus.
  • Alle tips & tricks om je unieke kleding te ontwerpen.
  • Praktische en heldere uitleg, gericht op resultaat.
  • 100% online, 6 maanden lang en 24/7 toegang.
  • Je bent nooit alleen want je kan altijd je vragen stellen op het cursusforum.
  • Duidelijke uitleg in 16 videolessen en veel tips en tricks uit praktijk
  • Bekijk stap-voor-stap alle video-instructies om de lessen te volgen en opdrachten te maken.

Voor de lessen heb je een basispatroon voor een jurk of blouse nodig. Dat kan een kant-en-klaar of je eigen patroon zijn. De halsopening moet zo origineel mogelijk zijn. Hieronder kun je zien hoe een basispatroon eruitziet. De bustefiguurnaad kan ook aan de zijnaad zijn. De halsopening moet strak aan de hals liggen.

Basisjurk          Basispatroon – juk

Dit heb je nodig voor de training:

• Kopie van je grondpatroon voor lijf (achter en vóórpand)
  • Kleermakersmeetlint
  • Potlood en kleurpootloden
  • Liniaal 30 cm, 60 cm en gebogen linialen
  • Patroonpapier en schaar, gum
  • Plakband of papierlijm

Het is belangrijk dat je een goed grondpatroon hebt (lijf). Heb je nog geen grondpatroon volg dan eerst de cursus 511 Grondpatroon tekenen

Of gebruik een kant – en – klaar basispatroon. Dede kun je zelf aanschaffen.

*Je mag ook een op schaal 1/2 of ¼ getekende grondpatroon veranderen in plaats van je echte patroon. Daarvoor heb je een studio metermaatje nodig. Deze kun je in een stoffenwinkel kopen of op internet bestellen.

• Studio meetmaat schaal 1/2 of 1/4 *

Dit vinden cursisten van Online Fashionschool ModeIncolors

Cursus “Modetekenen”

Een fijne basiscursus. Op een rustige, makkelijke manier worden alle basistechnieken uitgelegd. Je krijgt de informatie die je nodig hebt om goed te kunnen beginnen. Met materialen die iedereen in huis heeft. Hiermee kun je zelf verder aan de slag. Leuk om te doen.

Ellen van der Lungen

Cursus “Patroontekenen”

Niet twijfelen, onmiddellijk inschrijven. Een echte aanrader! Ik heb deze cursus gevolgd, en wat ik bijgeleerd heb kan je in volwassenonderwijs niet leren. Svetlana doet dat super goed en geeft veel tips en tricks. Ik ben super tevreden , en ga de volgende cursus ook doen.

Marleen Maartens

Cursus “Patroonontwerpen”

Heel blij dat ik het heb gedaan heel leerrijk, veel bijgeleerd van hoe ik patroon kan ontwerpen. Altijd heel goed uitgelegd via de video Het voordeel ook je bent thuis moet je niet verplaatsen.
Bedankt Svetlana. Ik kijk al uit naar de volgende reeks.

Ann Boeve

Dit was de eerste online cursus die ik heb gevolgd en het is zeker aan aanrader. Je leert hoe je met een paar simpele stappen een hals aanpast en het beleg maakt. Ook laat Svetlana in de filmpjes zien hoe je de hals naait. En geeft ze veel tips en trucs. Deze cursus is echt een aanrader.

Patricia Visser

Bonus van deze cursus is de halsopening net als op deze foto.

Meer informatie?

Neem gerust contact op voor advies: mail@modeincolors.nl

Ik wens je veel plezier en succes met je leuke hobby zelf kleding maken.

Modeontwerpster, coupeuse, naaister en instructeur bij Online Fashionschool Mode Incolors,

Svetlana Kok – Eroshenko

01. Over de halsopening en gezichtsvorm 00:15:00
02. Bepaal welke halslijn past bij je figuur 00:20:00