Hoe bepaal ik mijn kleurtype?

Ontdek hier jouw beste kleuren en leer ze te combineren in jouw eigen stijlvolle outfits. Met een Kleuranalyse bepaal je je kleurtype.

In de cursus kleuranalyse ontdek je welke kleuren jou het beste staan voor kleding, make-up, en accessoires. We besteden veel aandacht aan het testen en bepalen van de ondertoon van je huid, haar en oogkleuren. Ontdek je beste kleuren en laat je stralen.

Bepaal je kleurentype en ontdek de beste kleuren voor je kleding

Kleuren hebben een grote invloed op ons uiterlijk en maken de mens. Ontdek welke kleuren jou mooier, frisser en stralender maken door te leren over je natuurlijke kleurtype, gebaseerd op de ondertonen van ogen, huid en haar. Volg de cursus, doe kleurentesten, experimenteer voor de spiegel en leer jouw beste kleuren kennen.

Kleuranalyse voor kleding is voor iedereen

Deze aspecten zijn essentieel, vooral als je zelf mode maakt. Welke kleur stof staat jou beter? Voorkom teleurstellingen door eerst je eigen kleuren goed te leren kennen voordat je kledingstukken of accessoires maakt.

Creëer bewust je imago

Wil je bewust je imago creëren en laten zien wie je echt bent? Verbeter je persoonlijke uitstraling door een kleuradvies te volgen als je:

• Zelf kleding wilt ontwerpen en maken
  • Kleuren wilt leren combineren
  • Je eigen garderobe wilt samenstellen
  • Je persoonlijke uitstraling wilt verbeteren

Kleurtype bepalen

Tijdens de cursus kleurenanalyse gaan we samen op zoek naar kleuren die jou fris en stralend maken, in harmonie met je huid, ogen en natuurlijke haarkleur. Ontdek zelf welke kleuren het beste bij jou passen door voor de spiegel te zitten en te zien wat verschillend gekleurde testdoeken met je gezicht doen. Leer meer over:

• De ondertoon: warm of koel
  • De diepte: licht of donker
  • De intensiteit: helder of gedempt
  • Contrast: verschil tussen licht en donker
  • Kleuren die jou goed doen

Wat heb je nodig voor deze cursus kleuranalyse?

Een spiegel en goed daglicht (geen TL-balk boven de spiegel). Gebruik sjaals of gekleurd papier A4 in warme kleuren:

• Oranje, bruin en/of goud
  • Roze, zwart en/of zilver
  • Wit en crème (ivoor)
  • Zilver en goud (indien beschikbaar)

Heb je niet veel sjaals? Gebruik dan kleding of gekleurd papier (A4). Als je je huidsondertoon en beste kleuren al kent, volg dan onze cursussen voor mode maken en ontwerpen. Ontdek en ontwikkel jouw unieke stijl

Start direct met de cursus

Klaar om van je hobby een succes te maken?

Schrijf je vandaag nog in voor de Online Zelfstudie.

• Direct toegang tot de cursus;
  • Praktische uitleg, gericht op resultaat;
  •  4 maanden lang en 24/7 toegang;
  • Stel vragen op het cursusforum
  • Print PDF-instructies voor handig papierwerk

Twijfel je welke cursus het beste bij je past? Probeer onze gratis lessen of neem contact met ons op voor advies:mail@modeincolors.nl

Veel plezier en succes met je leuke hobby “Zelf mode maken”

Svetlana Kok-Eroshenko: Modeontwerpster, coupeuse, naaister en instructrice bij Online Fashion school Mode Incolors.

91.1 Ondertoon van de huid 01:00:00
91.2 Kleuren die je goed staan 00:30:00
Afsluiting van de cursus Kleuranalyse 00:00:00

1 beoordelingen
  1. 4

Deze cursus heeft mij duidelijkheid gegeven over het koel-helder en koel-gedempt type.
    Ik kom tot de conclusie dat ik een koel-gedempt zomertype ben.
    Omdat ik al eerder als zomertype gediagnosticeerd ben, had ik niet de drie uur nodig die ervoor staan.