Online naailessen voor beginners

Ontdek de wereld van mode maken en ontwerpen met onze speciaal ontworpen cursus voor beginners. Leer de basisprincipes en stappen van kleding maken en ontdek waar je moet beginnen.

Naailessen voor beginners is fijne hobby

Deze naailessen voor beginners is perfect voor liefhebbers die zelf hun kleding willen maken, moeite hebben met het vinden van goed passende kleding, of gewoon de laatste modetrends willen volgen.

Zelf mode maken is een fijne en leuke hobby die helemaal niet zo moeilijk is, maar een goede kennis van kleding maken is essentieel voor een bevredigend resultaat.

Beginnen vanuit Bestaande Patronen

Voor beginners raden we aan te starten met bestaande patronen, ontworpen door anderen en op (confectie-)maat. Gebruik eenvoudig patronen uit bekende modebladen en kies de juiste lijnen voor de bedoelde maat. Zo krijg je een beter beeld van het eindresultaat.

Wat heb je nodig voor naailessen?

Voor deze online naailessen voor beginners heb je enkele basisbenodigdheden nodig, zoals een coupeuse meetlint, liniaal, stof en naaigerei. We begeleiden je stap voor stap, zodat je gemakkelijk kunt oefenen en groeien in je vaardigheden.

• Coupeuse meetlint en liniaal (30cm.)
  • Een lapje katoenstof van A4 voor oefenen
  • 2 lapjes stof van 13X13 voor naaiwerk
  • Stofschaar
  • Handnaald, naaigaren. Spelden
  • Naaimachine(naalden)
  • Kleermakerskrijt
  • Strijkplant en strijkijzer

Maak kennis met verschillende stoffen

Naast het maken van een kledingstuk en het patroon lezen, overnemen en aanpassen, is ook het kiezen van een goede stof heel belangrijk. Bij patronen uit een tijdschrift wordt meestal aangegeven voor welke stof het model het meest geschikt is maar soms bij een ontwerp moet dat zelf worden uitgezocht.

Tips voor beginners

Vind je het moeilijk? Geef niet op! Begin met goedkopere stoffen, maak proefstukjes bij lastige opdrachten, en blijf oefenen en doorzetten. Na enkele mislukkingen zul je beloond worden. Zodra je de basis beheerst, kun je experimenteren en van bestaande patronen nieuwe modellen creëren.

Start direct met de online naailessen voor beginners

Klaar om van je hobby een succes te maken?

Schrijf je vandaag nog in voor de Online Zelfstudie.

• Direct toegang tot de cursus;
  • Praktische uitleg, gericht op resultaat;
  •  4 maanden lang en 24/7 toegang;
  • Stel vragen op het cursusforum
  • Print PDF-instructies voor handig papierwerk

Twijfel je welke cursus het beste bij je past? Probeer onze gratis lessen of neem contact met ons op voor advies:mail@modeincolors.nl

Veel plezier en succes met je leuke hobby “Zelf mode maken”

Svetlana Kok-Eroshenko: Modeontwerpster, coupeuse, naaister en instructrice bij Online Fashion school Mode Incolors.

92.0 Figuurnaden stikken Gratis 00:05:00
Les #1. Benodigdheden, over patronen en maten 00:30:00