Over mij – van hobby naar modeschool!

25 januari 2020
online naailessen

Hoe het begon

Zoals bijna alle meisjes wilde ik er al snel modieus en uniek uitzien. Gelukkig had mijn moeder een kledingatelier met een grote klantenkring. Toen ik 14 was mocht ik mijn moeder helpen met eenvoudig naaiwerk. Op mijn 14 maakte ik mijn eerste jurkje. Daarna een rokje voor mijn beste vriendin en een jurkje voor de buurvrouw. Ik vond het heel erg leuk om iets aparts te maken en te zien hoe mensen blij waren met deze kleding. Ik kon al mijn kleding-ideeën verwezenlijken, zodat ik er altijd modieus en uniek uitzag.

Online fashion school

Van hobby naar modeontwerpster

Toen was dit alleen een hobby naast mijn dagelijkse werk, maar ik wilde er mijn beroep van maken. Helaas was mijn kennis praktijkervaring. Ik moest dus leren patroontekenen en besloot hiervoor een studie te gaan volgen op de modevakschool. Een aantal zware, maar erg leuke jaren volgde, want patroontekenen en alles wat daarbij komt kijken is niet eenvoudig. Na een jaar stage in een modeatelier was ik afgestudeerd als Modeontwerpster, coupeuse en naaister. Het was een goed gevoel niet meer van een modeblad afhankelijk te zijn en mooie kleding zelf te kunnen ontwerpen en maken en eindeloos te variëren.

Mijn eigen atelier

Mijn droom kwam uit!!!
In juli 1997 startte ik mijn eigen atelier voor maatwerk in dames-, heren- en kinderenkleding. Ik ontwierp alle soorten dameskleding, borduurwerk, decoratieve kussens en accessoires voor kleding en huis, maar ook kostuums voor dansscholen, danstheaters en poppentheaters. Mijn atelier werd steeds bekender in mijn stad. Ik had veel klanten en altijd creatief werk: ik had een goede keuze gemaakt!!

Modestudio Incolors

In 2011 ben ik mijn modestudio gestart: Modestudio Incolors. Ik maakte maatwerk voor dames en heren, kleding reparatie en herstelkleding en daar naast ook kleur,-stijladvies voor particulieren en bedrijven.
De werkzaamheden werden heel divers en wij hebben nu een grote en snel groeiende klantenkring.

Fashion School en Studio Incolors

Naast de bestaande werkzaamheden kwam er steeds meer vraag naar creatieve naaiworkshops voor kinderfeestjes en naailessen voor kinderen en volwassenen. In 2014 ben ik begonnen met de eerste cursus “Fashion Designer” voor kinderen gevolgd in 2016 met diversen cursussen voor volwassenen.
Maar wij staan niet stil en onze Modestudio wordt een Fashion School voor kinderen en volwassenen. Tot nu zijn dit alleen klassikaal gegeven cursussen, maar in  januari 2019 begon ik  ook LIVE-ONLINE modecursussen geven. Wij hebben een speciale Online lesmethode ontwikkeld voor cursisten die geen mogelijkheid hebben om klassikale lessen te volgen.

We nodigen u uit voor een bezoekje ons ons om beter kennis te maken, uw vragen te beantwoorden en eventuele werkzaamheden te bespreken.

Ik zie je graag bij onze Online Fashion School ModeIncolors.

Met creatieve groet,
Svetlana

Artikel uit de categorie:
Starten

0 Reacties op "Over mij - van hobby naar modeschool!"