Halsopeningen Ontwerpen en Tekenen

De halsopening of decolleté van een jurk, tuniek of blouse maakt een model stijlvol en uniek.

In deze masterclass leer je verschillende halslijnen ontwerpen en tekenen, waaronder:

• Boothals
  • Asymmetrische hals
  • Vierkante hals
  • Hartvormige hals
  • V-hals en U-hals
  • Ronde hals en hals met split

Hoe toegang te krijgen tot de Live Masterclass op Zoom

• Klik op de knop “Koop nu” om je te registreren.
  • De lesomgeving voor de masterclass wordt geopend op de startdatum.
  • Je vindt de link naar de live masterclass op Zoom in de eerste les van de cursus.
  • De eerste les wordt geopend op de startdatum(0. Startdatum – hoe aanmelden – zoomlink).

Afwerken van Halslijnen

Je leert ook op drie verschillende manieren de halsopening af te werken en beleg voor aangepaste hals zelf te tekenen en te maken.

Verschillende vormen van de halslijn maken jouw outfit bijzonder. Door het aan te passen en naar je smaak te maken, creëer je een eigen stijl.

Kleding op Maat Ontwerpen en Maken

Tijdens de masterclass vertel ik je hoe je de halsvorm kunt veranderen en hoe je kleding op maat kunt ontwerpen en maken vanuit eigen basispatronen voor een rok, broek of jurk. Door te werken met basispatronen leer je de fundamenten van kledingontwerp en hoe je deze kunt aanpassen om unieke, op maat gemaakte stukken te creëren. Of je nu een rok, broek of jurk wilt maken, je zult de vaardigheden leren om je eigen patronen te ontwikkelen en te realiseren.

Kies de Beste Halslijn voor Jou

Eén van de belangrijkste ankerpunten in de mode is de halslijn, samen met de taillelijn en de onderkant van het kledingstuk. Als eerst bepaal je welke halsvorm het beste bij jou past, want er bestaan verschillende halsuitsnijdingstijlen, zoals een boothals, V-hals, U-hals, carmenhals, en halterneck. Na het volgen van de masterclass weet je precies welke halslijn het beste bij jou past.

Halsopening veranderen vanuit een basispatroon

Voor deze masterclass heb je een basispatroon voor een jurk of blouse nodig. Hieronder kun je zien hoe een basispatroon eruitziet. De bustefiguurnaad kan ook aan de zijnaad zijn. Met een goed basispatroon kun je elke soort halsopening naar eigen wens ontwerpen. Heb je nog geen eigen basispatroon en wil je eerst een perfect patroon leren tekenen? Kijk dan hier voor meer informatie over de cursussen “Basispatronen tekenen en pasmodel naaien: Rok, Broek, Jurk”

Basisjurk         Basispatroon/grondpatroon

Cursistenervaringen met Onze Online Modecursussen

Cursus “Modetekenen”

Een fijne basiscursus. Op een rustige, makkelijke manier worden alle basistechnieken uitgelegd. Je krijgt de informatie die je nodig hebt om goed te kunnen beginnen. Met materialen die iedereen in huis heeft. Hiermee kun je zelf verder aan de slag. Leuk om te doen.

Ellen

Cursus “Patroontekenen”

Niet twijfelen, onmiddellijk inschrijven. Een echte aanrader! Ik heb deze cursus gevolgd, en wat ik bijgeleerd heb kan je in volwassenonderwijs niet leren. Svetlana doet dat super goed en geeft veel tips en tricks. Ik ben super tevreden , en ga de volgende cursus ook doen.

Marleen

Cursus “Patroonontwerpen”

Heel blij dat ik het heb gedaan heel leerrijk, veel bijgeleerd van hoe ik patroon kan ontwerpen. Altijd heel goed uitgelegd via de video Het voordeel ook je bent thuis moet je niet verplaatsen.
Bedankt Svetlana. Ik kijk al uit naar de volgende reeks.

Ann

Neem gerust contact op voor advies: mail@modeincolors.nl

Ik wens je veel plezier en succes met je leuke hobby zelf kleding maken.

Svetlana Kok – Eroshenko

Modeontwerpster, coupeuse, naaister en instructeur bij Online Fashionschool Mode Incolors,

Ik ben Svetlana, eigenaar en docent van deze online Fashion School. Met 35 jaar ervaring in modeontwerp en -creatie deel ik graag mijn kennis en passie. Ontdek samen met mij de wereld van mode en til je vaardigheden naar een hoger niveau!

Cursusoverzicht

Belangrijke informatie voor de masterclass :
0. Startdatum – hoe aanmelden – zoomlink 00:04:00
01. Voordelen en wat je nodig hebt tijdens de training 00:00:00
Welke halslijn past bij je figuur?
1. Over de halsopening en gezichtsvorm 00:15:00
2. Bepaal welke halslijn past bij je figuur en gezichtsvorm 00:20:00
3. Stoffen en stoffenprint voor je figuur 00:15:00
Basis van halsopening ontwerpen voor een jurk, T-shirt, blouse of tuniek