Svetlana Kok-Eroshenko
Van Passie voor Mode tot Jouw Online Modegids

Hoe het begon

Al van jongs af aan wilde ik er stijlvol en uniek uitzien, zoals de meeste meisjes. Mijn reis begon in het kledingatelier van mijn moeder, waar ik op mijn 14e begon te helpen met eenvoudig naaiwerk. Op mijn 15e creëerde ik mijn allereerste jurkje, gevolgd door een rokje voor mijn beste vriendin en een jurkje voor de buurvrouw. Het was geweldig om mijn creaties tot leven te zien komen en de blijdschap van mensen te ervaren als ze mijn kleding droegen. Dit was het begin van mijn passie voor mode.

Van hobby naar modeontwerpster

Van een hobby naar mijn droombaan, dat was mijn doel. Echter, mijn kennis beperkte zich tot praktijkervaring. Om mijn droom te verwezenlijken, besloot ik patroontekenen te leren en schreef ik me in voor een opleiding aan de modevakschool. De jaren die volgden waren uitdagend maar ontzettend plezierig, want patroontekenen en alles wat daarbij komt kijken is geen eenvoudige kunst. Na een jaar stage in een modeatelier studeerde ik af als modeontwerpster, coupeuse en naaister. Eindelijk voelde ik me niet langer afhankelijk van modebladen en kon ik prachtige kleding ontwerpen, maken en oneindig variëren.

Mijn eigen atelier

In juli 1997 kwam mijn droom uit, en opende ik mijn eigen atelier voor maatwerk in dames-, heren- en kinderkleding. Ik ontwierp diverse dameskleding, borduurde decoratieve kussens, en creëerde kostuums voor dansscholen en theaters. Mijn atelier werd al snel bekend in mijn stad, en ik had het voorrecht om met veel klanten samen te werken. Het was een goede keuze!

Nederland Barbie-land

In 2004 verhuisde ik naar Nederland op uitnodiging van mijn zus, die ook een modestudio in Hellevoetsluis heeft. Mijn kennismaking met Nederland was verrassend en inspirerend. Overal bloemen, een weelde aan groen, schilderachtige straatjes, oude architectuur vermengd met moderniteit… Het voelde als Barbie-land.

Modestudio Incolors

In 2011 ben ik ook hier in Nederland mijn modestudio gestart: Modestudio Incolors. Ik maakte maatwerk voor dames en heren, kleding reparatie en herstelkleding en daar naast ook kleur,-stijladvies voor particulieren en bedrijven.
De werkzaamheden werden heel divers en wij hadden een grote en snel groeiende klantenkring.

Fashion School en Studio Incolors

Naast mijn bestaande werkzaamheden groeide de vraag naar creatieve naaiworkshops voor kinderfeestjes en naailessen voor zowel kinderen als volwassenen. In 2014 begon ik met de eerste cursus “Fashion Designer” voor kinderen, gevolgd door diverse cursussen voor volwassenen in 2016. Mijn modestudio transformeerde tot een mode-instituut voor zowel kinderen als volwassenen. We evolueerden van klassikale cursussen naar online zelfstudie en virtual classroom cursussen vanaf januari 2019. We ontwikkelden zelfs een speciale online lesmethode om cursisten te ondersteunen die geen toegang hadden tot fysieke lessen.

Ik nodig je van harte uit om ons te bezoeken, vragen te stellen en te bespreken hoe we je kunnen helpen jouw creatieve reis in de mode te beginnen. Welkom bij onze Online Fashion School, Mode Incolors.

Met vriendelijke groet, Svetlana Kok-Eroshenko

Online fashion school