00.2 Wat leer je?

Speciaal ontwikkeld voor alle niveaus

Tijdens de Virtual classroom cursus of Online zelfstudie cursus worden de meeste naaitechnieken in detail uitgelegd en geoefend. Ook zijn er vele voorbeelden van verschillende werkstukken. Daarnaast hebben wij ook veel lesmaterialen in de vorm van video’s, foto’s en PDF-instructies.

online naaicursus

Alle materialen tijdens de cursus kun je thuis zelfstandig gebruiken om je opdracht te voltooien. Het leuke van de Online cursus is dat je allerlei soort technieken leert (naaitechniek, strijktechniek enz.) en werk je tegelijkertijd aan je eigen project. Dus iedereen kan op zijn eigen niveau werken. Of je nu helemaal zelfstandig met Online cursus werkt of  Virtual classroom samen met maximaal 8 cursisten in een virtuele klas, je leert mooie en unieke kleding zelf ontwerpen en maken.

Wat ga je leren met onze cursussen?

In deze cursussen laten we je kennismaken en uitoefenen van alle aspecten van het vak van een echte modeontwerper en maker. Je krijgt het hele proces te zien vanaf het bedenken van een concept via het ontwerpen, het maken van een eigen kledingstuk.

leer patroon tekenen

Je leert ook welke kleur en stijl, figuur/pasvorm en welke silhouet je het beste staan. Welke stoffen perfect bij je passen en welke niet.

We laten je oplossingen zien die je meteen kunt toepassen, zodat je er direct mee aan de slag kunt gaan. Je bent dan niet meer afhankelijk van confectie kleding.

Bij onze cursussen worden de meeste technieken in detail uitgelegd en geoefend. Wij hebben verschillende cursussen voor verschillende niveau.

Met de cursussen voor echte beginners leer je:

• Basis over het patroon; patroon kiezen / overnemen en aanpassen
  • Alles over de stoffen en naden
  • Met naaimachine omgaan
  • Belangrijke naden en stikken
  • Belangrijke naaitechnieken / beleg, zakken, kragen en boorden / sluitingen / mouwen en nog meer

Je gaat alles leren over zelf mode maken. Je gaan wat simpele kleding beginnen maken zoals: een rok, jurk, bloesje, broek met weinig details. Zo leer je snel alle belangrijke technieken en het wordt niet te moeilijk of saai.

In de cursussen voor gevorderden wordt geleerd moeilijker en ingewikkelder kledingstukken te ontwerpen en te maken. Ook wordt met ingewikkelder stoffen gewerkt.

Hieronder een klein overzicht van wat je tijdens verschillende cursussen kunt verwachten;

• Patronen aanpassen / op maat tekenen;
  • Combinatiemaat zelf tekenen;
  • Alle type naden en stikken;
  • Eigen ingewikkelde ontwerp maken en uitvoeren;
  • Maten opnemen
  • Met alle soorten toeslagen leren werken;
  • Je beste kleur, stijl en silhouet van je kleding bepalen;
  • Naar wens patroon veranderen;
  • Alles over mouwen, zakken, kragen, borden, beleg enz.;
  • Alles over stoffen, naalden en naden;
  • Eigen paspop maken;
  • Schetsen;
  • Fashion Illustratie (aquarel);
  • Mantel, avondjurk, galajurk maken en zelfs met kunstbond werken;

Bij iedere cursus vind je een omschrijving wat je precies met deze cursus leert.

Succes en veel plezier bij het volgen van onze Online modecursussen!

Svetlana,

Modeontwerpster en instructeur op Fashion School Mode Incolors